شبکه های کامپیوتری

وبلاگی برای دانشجوهای ارشد شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری

وبلاگی برای دانشجوهای ارشد شبکه های کامپیوتری

راهنمای انتخاب واحد (معرفی مختصری از دروس)

سیستم های توزیعی

هدف از این درس آشنایی با اصول پردازش های توزیع شده و بررسی مسائل مختلف مربوط به آن میباشد. فراخوانی رویه ها از راه دور به اشتراک گذاری فایل ها ، طراحی سیستم های مطمئن ، سیستم پایگاه داده توزیع شده ، حفاظت و امنیت و پیاده سازی سیتم های توزیع شده از جمله مباحث است که در این درس مورد استفاده قرار میگیرد.

امنیت شبکه های کامپیوتری

هدف از این درس ارائه مباحث مختلف امنیتی برای سیستم های کامپیوتری شبکه شده است. در این درس اهداف محرمانگی ، صحت و دسترس پذیری برای شبکه های کامپیوتری مورد بررسی قرار گرفته و سرویس هایی که میتوانند این اهداف را برآورده کنند ارائه میشود. همچنین معماری های امنیتی شبکه شامل PKI و بکارگیری سرویس های دایرکتوری و کنترل دستیابی در شبکه هامورد مطالعه قرار میگیرند.

مدیریت شبکه های مخابراتی و کامپیوتری

این درس به منظور ایجتد درکی عمیق تر از فناوری های پیشرفته در نرم افزار های مبتنی بر شبکه طراحی گشته است در این درس مباحث مربوط به طراحی تعریف مشخصات ، پیاده سازی نرم افزار های شبکه پوشانده میشود. همچنین تحقیقات پیشرفته و مباحث نوین مطرح در این زمینه مورد بررسی قرار میگیرد بطور کلی تکیه توجه این درس بر روی مدیریت شبکه و برنامه های کاربردی مربوط به آن میباشد.

ارزیابی شبکه های کامپیوتری

فناوری های نوین بکار رفته در شبکه ها و مسائل مربوط همچونQoS ،   acceleration ، Cashing ،  Content delivery همواره به عنوان اجزایی موثر در کارایی شبکه های کامپیوتری نیازمند ارزیابی دقیق و مداوم می باشد. در این میان بررسی راه حل ها و مسائل که کارایی شبکه های کامپیوتری بالا برده و یا کاهش میدهند از اهمیت بسزایی برخوردار می باشند. این درس اقداماتی را که به منظور کارایی شبکه های کامپیوتری مورد نیاز می باشند مورد تشریح و بررسی قرار می دهند.

از دروس اختیاری من به اختیار درس شبکه های بی سیم را توضیح مختصر دادم و بقیه دروس را فقط نام بردم

شبکه های بی سیم

هدف از این درس ایجاد مهارت های ساخت شبکه های پیشرفته در دانشجویان و آموزش مباحث مربوطه به کارایی شبکه های پیشرفته بی سیم و سیار می باشد این درس کلیه مباحث روز مربوط به شبکه های بی سیم و سیار شامل پروتکل های کنترل دسترسی رسانه های بی سیم مسیر یابی شبکه های بی سیم و سیار که به منظور پشتیبانی برنامه های کاربردی توزیع شده سیار مورد نیاز می باشند را مورد بررسی قرار می هد.


شبکه های با پهنای باند بالا

شبکه های نوری

معماری شبکه های ذخیره سازی

پردازنده های شبکه ای



البته دروس

شبکه های کامپیوتری پیشرفته 

و  2 درس اختیاری

مباحث ویژه در شبکه های کامپیوتری

تامین کیفیت در شبکه های کامپیوتری

را در ترم پیش داشتیم که باعث شد از توضیح آنها صرف نظر کنم

اطلاعاتی جالب در مورد صفحه نمایش لپ تاپ

مشخصات نمایشگر لپ تاپ مناسب ، صفحه نمایش براق یا مات ؟

نمایشگر لپ تاپ شاید در نگاه اول پشت پرده ضخیم اهمیت پردازنده و رم و گرافیک لپ تاپ گم بشه اما بعد از خرید لپ تاپ ، کاربر تازه متوجه میشه که ای داد بیداد ! اون چیزی که حداقل به اندازه پردازنده باید بهش اهمیت می داد نمایشگر لپ تاپ بوده و هست . صفحه نمایش لپ تاپ خروجی تمام پردازش های گرافیک و CPU رو به چشمان مبارک تون ارسال میکنه پس باید خیلی به این مسئله دقت کرد که چه نوع نمایشگر لپ تاپی براتون مناسبه . مسئله خیلی هم حاد نیست چون تولید کنندگان لپ تاپ حواسشون به خیلی مسائل هست و تقریبا نسبت به بودجه ای که شما قراره خرج کنید صفحه نمایش معقولی رو قرار می دن . اما خب به هر حال یک سری مسائل هست که بهتره بدونید .

  ادامه مطلب ...